Το μετρό αποτελεί το πιο γρήγορο μέσο μεταφοράς στις πόλεις. Χιλιάδες... μιλιούνια απo ανθρώπους το χρησιμοποιούν καθημερινά για τις μετακινήσεις τους σε
ολόκληρο το κόσμο. Τι θα γινόταν εάν οι μεγάλες πόλεις δεν είχαν αυτό το μεταφορικό μέσο; Ποια είναι τα καλύτερα μετρό του κόσμου;
Λονδίνο,
Αγγλία
Το μετρό του Λονδίνου ή καλύτερα το "the tube" όπως λέγεται ή και underground (υπόγειος) είναι το μεγαλύτερο στην Ευρώπη και το παλαιότερο σε όλο το κόσμο καθώς εγκαινιάστηκε το 1863!Καλύπτει μια απόσταση 408 χλμ και μεταφέρει 976 εκατ. επιβάτες ετησίως. Το σύστημα του μετρό συνδέεται με άλλα μεταφορικά μέσα για να μπορεί να εξυπηρετήσει και τις γύρω περιοχές του Λονδίνου αλλά και με το Eurostar που πάει στο Παρίσι.
Θετικά: Αναπαυτικές υφασμάτινες θέσεις, τηλεματική που εμφανίζει την διάρκεια αναμονής μέχρι το επόμενο μετρό και τα διάφορα έργα τέχνης στους σταθμούς.
Παρίσι, Γαλλία
Το μετρό
του Παρισού ή Paris Métro ή Metropolitain είναι το δεύτερο πιο παλιό που
υπάρχει στο κόσμο με ένα αρχικό σύστημα γραμμών που ολοκληρώθηκε το 1900. Η
επιβατική κίνηση είναι πολύ μεγάλη και φτάνει τους 4.5 εκατ. την ημέρα και
ετησίως τους 1,365 δις επιβάτες. Έχει 16 γραμμές, στάσεις σε 380 σταθμούς
καλύπτοντας ένα μεγάλο ποσοστό της πόλης του Παρισιού. Η γραμμές μετρό RER
(Réseau Express Régional) ενώνουν τις περιοχές των προαστίων με το κεντρικό
σύστημα του μετρό. H γραμμή 14 που περνάει από τους σταθμούς Saint Lazare και
Olympiades είναι καινούρια, αυτοματοποιημένη και λέγεται Meteor (Métro Est-Ouest
Rapide).
Θετικά: Η εξαιρετική κάλυψη του συστήματος του μετρό αφού κάθε κτίριο απέχει λιγότερο από 500 μέτρα από κάποιο σταθμό ενώ πολλοί από τους σταθμούς έχουν μοναδικό στυλ.
Θετικά: Η εξαιρετική κάλυψη του συστήματος του μετρό αφού κάθε κτίριο απέχει λιγότερο από 500 μέτρα από κάποιο σταθμό ενώ πολλοί από τους σταθμούς έχουν μοναδικό στυλ.
Ο χάρτης του μετρό του Παρισιού
"Московский метрополитен, Moskovskiy
metropoliten"
Το μετρό της Μόσχας υποδέχθηκε τους πρώτους επιβάτες του
στις 15 Μαΐου 1935. Έχει τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση σε όλο το κόσμο με 3.2
δις επιβάτες το χρόνο και σε μια καθημερινή μέρα το μετρό μεταφέρει περίπου 8.2
εκατ. επιβάτες. Έχει 12 γραμμές και 172 σταθμούς καλύπτοντας μια απόσταση
περίπου 178 μιλίων. Ορισμένες γραμμές διασχίζουν γέφυρες προσφέροντας μια πολύ
καλή θέα στους ποταμούς Moskva και Yauza.Θετικά: Σταθμοί (τουλάχιστον 44) που εκτιμήθηκαν ως αρχιτεκτονικά αριστουργήματα. Οι συχνότητα που περνούν οι συρμοί είναι πολύ συχνή φτάνοντας τα 90 δευτερόλεπτα (!) αναμονής στις ώρες αιχμής. Ενώ παράλληλα το μετρό της Μόσχας είναι το ταχύτερο σε όλο το κόσμο με ταχύτητες που φτάνουν τα 120 χλμ/ώρα.
"Metro de Madrid"
Το μετρό της Μαδρίτης
είναι το δεύτερο μεγαλύτερο στη Ευρώπη και το έκτο μεγαλύτερο του κόσμου. Άνοιξε
στις 17 Οκτωβρίου του 1919 και στις μέρες μας έχει 294 χλμ γραμμής και είναι το
πυκνότερο δίκτυο μετρό στο κόσμο.Θετικά: Πολύ καθαροί σταθμοί και μετρό και έχει τεθεί σε εφαρμογή ένα οικολογικό σύστημα καθαρισμού. Γρήγορες διαδρομές με προσιτές τιμές. Μοντέρνοι σταθμοί.
Το μετρό του Τόκιο μεταφέρει κάθε χρόνο 2.8 εκατ. επιβάτες το χρόνο σε 168 σταθμούς και σε 9 γραμμές.
Θετικά: Είναι εξαιρετικά καθαρό, έχει θερμαινόμενα καθίσματα, οι συρμοί είναι σύγχρονοι, φτάνουν στους σταθμούς στην ώρα τους και σταματούν ακριβώς στα σημεία της μαρκαρισμένη περιοχής. Οι επόμενες στάσεις ακούγονται σε δύο γλώσσες, Ιαπωνικά και Αγγλικά. Υπάρχουν υπόγεια εμπορικά κέντρα τα οποία ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των καταναλωτών.
Ο μητροπολιτικός υπόγειος του Σεούλ όπως ονομάζεται είναι ένα από τα μεγαλύτερα σε χρήση μετρό στο κόσμο. Επίσης, καλύπτει τη μεγάλη απόσταση των 287 χλμ καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση παγκοσμίως. Μόλις το 30% του συστήματος είναι υπέργειο.
Θετικά: Καλό μετρό με συνεχόμενη βελτίωση τα τελευταία χρόνια. Χρησιμοποιεί T-money δηλαδή προπληρωμένη κάρτα μεταφοράς για τις μετακινήσεις σε όλη τη πόλη.
Το μετρό της Νέας Υόρκης είναι από τα πιο εκτενή συστήματα μετακίνησης στο κόσμο. Οι σταθμοί από 28 που ήταν τον Οκτώβριο του 1904 στις μέρες μας έχουν φτάσει τους 468 και τις 26 γραμμές. Το μετρό αυτό μεταφέρει 4.9 εκατ. άτομα την ημέρα.
Το μέτρο του Μόντρεαλ είναι ένα σχετικά σύγχρονο μέσο το οποίο εγκαινιάστηκε το 1966. Έχει 68 σταθμούς και 4 γραμμές με συνολικό μήκος 65.33 χλμ και είναι εμπνευσμένο από το μετρό του Παρισιού.
Θετικά: Μοναδικοί σταθμοί από πλευράς αρχιτεκτονικής αφού ο κάθε σταθμός σχεδιάστηκε από διαφορετικό αρχιτέκτονα. Η αναμονή στους σταθμούς είναι μικρή και οι συρμοί είναι αρκετά άνετοι και μειώνουν την αίσθηση τόσο κατά τη διαδρομή όσο και κατά το σταμάτημα.
Το μετρό του Πεκίνου είναι ένα σχετικά νέο σύστημα που ξεκίνησε να λειτουργεί από το 1969 εξυπηρετώντας το Πεκίνο και τα γύρω προάστια. Έχει 8 γραμμές με 123 σταθμούς. Η επιβατική κίνηση είναι 3.4 εκατ. καθημερινώς.
Θετικά: Εύκολη πλοήγηση για τους κατοίκους του Πεκίνου αλλά και για τους τουρίστες. Φτηνό εισιτήριο.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου