Ποιά είναι τα δικαιώματα του ταξιδιώτη σε περίπτωση ακύρωσης/καθυστέρησης μιας πτήσης για έκτακτους λόγους;

Πριν από μερικές ημέρες στις Η.Π.Α ,το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία,αλλά και σε αρκετές περιπτώσεις στο παρελθόν,σημειώνονται περιστατικά ακυρώσεων και καθυστερήσεων πτήσεων λόγω εκτάκτων καιρικών φαινομένων ή άλλων καταστάσεων ανωτέρας βίας(πρόσφατα λόγω"τεχνικής βλάβης"στο σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας) .Ποιά είναι τα δικαιώματα μας στις παρακάτω περιπτώσεις;
Θα λάβω κάποια αποζημίωση σε περίπτωση καθυστέρησης;
Όχι,συνήθως,σε αυτές τις περιπτώσεις(εκτάκτων καιρικών φαινομένων κι ανάλογων περιπτώσεων).Αν και οι εταιρείες προσφέρουν αναψυκτικά και σνακ,σε περίπτωση μεγάλων καθυστερήσεων,δεν υποχρεούνται να καταβάλλουν πρόσθετη αποζημίωση σε μετρητά που καθορίζεται σε άλλες περιπτώσεις από τους κανονισμούς της ΕΕ,επειδή δεν είναι άμεσα υπεύθυνες για την αναστάτωση.

Πώς θα μάθω για την πτήση μου;
Η καλύτερη πηγή πληροφοριών είναι η ιστοσελίδα ή το γραφείο στο αεροδρόμιο,της αεροπορικής εταιρείας με την οποία ταξιδεύετε.Εκεί θα μάθετε τί προβλέπεται για την πτήση σας κι αν ή με ποιόν τρόπο έχει επηρεαστεί.

Τί γίνεται σε περίπτωση ακύρωσης της πτήσης;
Οι κανονισμοί της ΕΕ απαιτούν από τις αεροπορικές εταιρείες,είτε να προσφέρουν πλήρη επιστροφή του αντιτίμου των αχρησιμοποίητων εισιτηρίων,είτε έκδοση νέου εισιτηρίου προς τον προορισμό μας,το συντομότερο δυνατό.Ορισμένες αεροπορικές εταιρείες μπορεί να σας επιτρέψουν να μεταφέρετε την πτήση σας για μεταγενέστερη ημερομηνία,χωρίς επιπλέον κόστος.
Οι αποζημιώσεις ή οι επιστροφές πρέπει να καταβληθούν εντός 7 ημερών,διαφορετικά πρέπει να παραπονεθούμε,αμέσως,στην αεροπορική εταιρεία,που εκτελεί την πτήση.

Τί γίνετε στην περίπτωση που έχω "εγκλωβιστεί"σε προορισμό διαφορετικό από αυτόν της επιλογής μου;
Οι κανονισμοί της ΕΕ καθιστούν σαφές ότι,όταν μια πτήση με ευρωπαΪκή αεροπορική εταιρεία ή από αερολιμένα της ΕΕ,ακυρώνεται,η αεροπορική εταιρεία ευθύνεται να πληρώσει για το κόστος ξενοδοχείου και διαβίωσης για όλους εκέινους που έχουν"εγκλωβιστεί"σε λάθος προορισμό,μέχρις ότου πραγματοποιηθεί η πτήση της επιλογής τους.Αν η εταιρεία σας,σας πει να πληρώσετε με δικά σας έξοδα το φαγητό και τη διαμονή σας,κρατήστε όλες τις αποδείξεις και το εν λόγω κόστος σε ένα λογικό ελάχιστο και υποβάλετε σχετικό αίτημα,για να πάρετε πίσω τα χρήματά σας.

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου