Ολυμπιακή Αεροπορία Μέρος 2ο





Ολυμπιακή Μέρος 2ο
Όμως η μοίρα είχε άλλα σχέδια για τον Ωνάση. Το 1973, έχασε τον γιο του Αλέξανδρο, όταν κατέπεσε το αεροπλάνο του. Ο τραγικός αυτός θάνατος σηματοδότησε την αρχή του τέλους τόσο για τον ίδιο όσο και για την Ολυμπιακή Αεροπορία. Μεσολαβεί η μεταπολίτευση του 1974, το πολιτικό σκηνικό της χώρας αλλάζει, κύμα απεργιών αρχίζει να ταλανίζει το κράτος και το συνδικαλιστικό ρεύμα απειλεί δικαίους και αδίκους.
Η Ολυμπιακή δεν αποτελεί εξαίρεση και ο Ωνάσης απαντά LockOut”. Παραμονές γιορτών και τα αεροπλάνα είναι καθηλωμένα στο έδαφος. Στο μεταξύ ο ευρηματικός Ωνάσης έχει προσβληθεί από τη μοιραία μυασθένεια gravis, που λίγες μέρες μετά θα τον οδηγήσει στο θάνατο, ενώ ο χαμός του μοναχογιού του τον έχει καταβάλει ψυχικά.
Το 1975 μεταβιβάζεται η εταιρία στο Ελληνικό Δημόσιο. Μια εταιρεία που δεκαοχτώ χρόνια πριν ήταν στα πρόθυρα της πτώχευσης, τώρα παραδίδεται σαν μια από τις καλύτερες εταιρείες στον κόσμο, με σύγχρονο στόλο που περιλάμβανε τρία τζάμπο, με δρομολόγια από τα νησιά μέχρι Αμερική, Καναδά και Αυστραλία και πελάτες τα γνωστότερα ονόματα.

Από το 1980 η Ολυμπιακή Αεροπορία παίρνει για τα καλά τον κατήφορο. Άλλαξε ο ρόλος της εταιρείας και μετατράπηκε σε αποθήκη «ψήφων» όπου ο κάθε βουλευτής «βόλευε» τους ψηφοφόρους του, με αποτέλεσμα να κοστίζει δισεκατομμύρια στον Ελληνικό λαό.
Παράλληλα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ερεύνησε τις καταγγελίες αεροπορικών εταιρειών, μεταξύ των οποίων και της Aegean Airlines, σχετικά με κρατικές ενισχύσεις που δόθηκαν παράνομα στην Ολυμπιακή Αεροπορία τη χρονική περίοδο 1994-2004. Η απόφαση ήταν καταδικαστική και αναγκάζει το ελληνικό κράτος να αναζητήσει από την Ολυμπιακή Αεροπορία 111 εκατομμύρια ευρώ μέσα στους επόμενους μήνες. Για να το πετύχει όμως αυτό, θα πρέπει να κηρύξει πτώχευση και να πουλήσω όλα της τα περιουσιακά στοιχεία. Η μετέωρη κατάσταση της Ολυμπιακής φαίνεται πως ζημιώνει περισσότερο τους επιβάτες της, οι οποίοι συχνά έρχονται αντιμέτωποι με τις απεργίες, στάσεις εργασίας, καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων.

11traveller.blogspot.com Production

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου